Chutná a zdravá hliva ustricovitá. Pripravte si výborný paprikáš

Hodnotenie článku

hliva-ustricovita-chutne-recepty-rychle-paprikas-z-hlivyHliva ustricovitá (Pleurotus ostreatus) je drevokazná huba. Vášnivý hubári si prídu na svoje v mesiaci október, nakoľko táto huba rastie už od októbra do marca. Pre svoje pozitívne účinky na náš organizmus by určite nemala chýbať ani vo vašej kuchyni…

Hliva ustricovitá – pestovanie a rast

Hliva rastie na živých ale aj odumretých kmeňoch listnatých stromov, najmä topoľov, vŕb. Nájdeme ju rásť i v trsoch. Treba podotknúť, že tento hríb je plne jedlý. Hliva ustricovitá má jednu veľkú výhodu. Môže sa  pestovať i doma, teda po celý rok je nám k dispozícii v obchodoch.

Hliva má klobúk v priemere 5 až 20 centimetrov. Keď je hliva mladučká, klobúk je klenutý, s podvinutým okrajom. Neskôr je klobúk vejarovitý alebo aj polkruhovitý, vtedy má ostrý okraj. Je farebne premenlivý, beľavý, sivý, sivomodrý, sivofialový, olivovohnedý, hnedočierny, hladký, mäsitý.

Hlúbik hlivy je veľmi krátky, hrubý, biely.

Kde všade môžme použiť hlivu ustricovitú?

Môžme ju použiť v kuchyni do rôznych omáčok, polievok, hliva sa dá použiť i ako rezeň – vopred ju však treba povariť. Taktiež sa môže naložiť i do octového nálevu.

Hlivu ustricovitú nájdete i v lekárňach. Tá sa totižto predáva i ako výživový doplnok vo forme toboliek. Hliva obsahuje vitamíny B, D,  C, K. Napríklad sa z nej vyrába známy výživový doplnok na podporu imunity – imunoglukan.

Je považovaná za bohatý zdroj prírodných vitamínov, minerálov. Obsahuje kvalitné proteíny. Hliva dodáva nášmu telu i meď, železo, vlákninu, jód, selén a mnohé ďalšie látky.

Táto huba má pozitívny vplyv na našu imutitu. Podporuje imunitu pri duševnom a fyzickom vyčerpaní, teda pri námahe, ďalej je vhodná i pri oslabenej imunite. Znižuje poruchy metabolizmu cukru, teda je vhodná i pre diabetikov. Hliva obsahuje tzv. antioxidačné účinky. Znamená to, že  tieto účinky  našu pokožku chránia, skrášľujú, regenerujú. Kto sa pokúša o zdravý životný štýl, kto sa snaží vyzerať lepšie a chce byť zdravý, táto huba dopomôže i v chudnutí. Treba ju však konzumovať pravidelnejšie. Nie iba  výnimočne, nakoľko pomáha znižovať celkový objem telesného tuku.

hliva-ustricovita-chutne-recepty-rychle-paprikas-z-hlivy

Tu je jeden z nápadov, ako si pripraviť chutnú a najmä zdravú hlivu ustricovitú v kuchyni :

Paprikáš z hlivy:

Dnes si doma zmysleli, že chcú paprikáš. Kto by nevyhovel malým, roztomilým stvoreniam. Váhala som, či spraviť ten klasický paprikáš alebo vyskúšam nový recept, kde využijem hlivu. Otec je totižto vášnivý hubár, ktorý si aj sám hlivu dopestuje. Nakoľko som človek, ktorý rád experimentuje, rozhodla som sa pre druhú voľbu, spraviť paprikáš z hlivy ustricovitej. Rodinka si pochvaľovala a ja som mala z toho príjemný pocit, že som svojou troškou prispela k tomu, aby moja rodinka bola zdravá a mala v sebe veľa vitamínov.
Na paprikáš z hlivy ustricovitej potrebujeme:
550g hlivy
1 väčšia cibuľa
2dl mlieka
1polievková lyžica špaldová múka
sladká mletá paprika
olivový olej
Postup:
Hlivu si najprv umyjeme. Keď je hliva dobre umytá, nakrájame ju na rezance. Potom ju znovu prepláchneme. Vezmeme si cibuľu. Nakrájame ju na jemno. Cibuľu popražíme  na oleji do sklovita. Do hrnca s cibuľou pridáme hlivu, chvíľu  popražíme, pokiaľ z nej nevyjde voda. Netreba zabudnúť na mletú papriku, zmes poprášime sladkou, mletou paprikou. Toto všetko podlejeme vodou a dusíme do mäkka. Ak hliva zmäkne, spravíme si zátrepku. Zátrepka sa robí veľmi jednoducho a je rýchlo hotová. Do múky pridáme mlieko, rozmiešame, vlejeme do hrnca. Treba to nechať prevrieť a paprikáš je na svete. Dobrú chuť.
článok napísala: čitateľka Ľubka

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


− štyri = 5

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>