Pečený Losos podľa Jamie Olivera

Pečený Losos podľa Jamie Olivera
Hodnotenie článku

Losos – zdravá ryba, ktorá je plná omega-3 mastných kyselín. Tie sú nevyhnutné na udržanie zdravého cholesterolu v krvi. Na rozdiel od väčšiny ostatných druhov tukov, sú omega-3 mastné kyseliny považované za „esenciálne“ tuky, ktoré si naše telo nevie vyrobiť z vlastných zdrojov a preto ich musíme prijímať v potrave.  Nasledujúci recept je plný týchto prospešných tukov. Recept je podľa známeho šéfkuchára Jamie Olivera.

Na prípravu pečeného lososa podľa kuchára Jamie Olivera budete potrebovať

2 kg plátok vykosteného lososa, zbaveného kože

2 väčšie vajcia

2 lyžičky sladkej papriky

250 g celozrnného chleba

30 g syra čedar, prípadné iný druh syra

olivový olej

morská soľ

mleté čierne korenie

losos – zdravá ryba

Postup na prípravu lososa:
Lososa nakrájajte na  približne 10 x 120 g porcie.

Na tanieri si rozšľahajte dve vajíčka, ochuťte mletou sladkou paprikou a štipkou morskej soli a mletého čierneho korenia.

Chlieb si nakrájajte na menšie časti a pomixujte ( pomeľte ) na strúhanku v mixéri. Syr si nastrúhajte, pridajte 2 polievkové lyžice olivového oleja a šľahajte, až kým nebudete mať všetko dobre vymiešané. Potom pridajte strúhanku z chlebíka.

Každý kúsok ryby obalíme v zmesi s vajíčkami, a potom v zmesi s chlebíkom a syrom. Ryba musí byť dobre obalená.

Na pekáč si dajte papier na pečenie, potrite ho troškou olivového oleja a naukladajte naň obalené plátky lososa.

Pečte v predhriatej rúre na 200 stupňov Celzia približne  15 minút.

Pokiaľ nezúžitkujete celého lososa, môžte si dať obalené kúsky lososa do mraziaku. Po výbere však znova nerozmrazujte. Ihneď pečte v rúre približne 20 minút.

 

Nutričné hodnoty:

Kalórie: 325

Tuky: 18,6 g

Nasýtené mastné kyseliny: 3,8 g

Sacharidy: 9,5 g

Vláknina: 1,6 g

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


deväť − 4 =