Potraviny s vysokým obsahom horčíka

Potraviny s vysokým obsahom horčíka
2.4 (48%) 5 votes

bolest dolnej casti chrbtaHorčík ako aj iné cenné látky sú pre náš organizmus veľmi dôležité. Horčík je nepostrádateľný pre metabolizmus vápnika a draslíka a podieľa sa na syntéze radu proteínov a DNA, podporuje srdcovú činnosť, trávenie a je dôležitý aj pre diabetikov.

Aké sú príznaky pri nedostatku horčíka:

Keď sa povie nedostatok horčíka, evokuje to hneď vo mne nepríjemné kŕče. No medzi ďalšie príznaky patrí aj brnenie nôh a rúk, jazyka, slabosť končatín,  pocit vnútorného napätia, alebo taktiež môžu byť problémy s dýchaním.

Medzi ďalšie príznaky patrí suchosť v ústach, nepríjemná bolesť hlavy, bolesti pri srdci, podráždenosť, únava, poruchy sústredenia, bolesť hlavy, závraty, precitlivenosť na hluk, bolesť žalúdka…

Čo môže spôsobiť nadbytok horčíka v tele?

Nadbytok horčíka je zvyčajne spôsobený chronickým zlyhaním obličiek, neliečenou cukrovkou alebo dlhodobým užívaním laxatív. Predávkovanie horčíkom môže byť občas spôsobené neprimeraným užívaním potravinových doplnkov s vysokým obsahom magnézia, kedy pacienti môžu trpieť nízkym krvným tlakom, paralýzou dychu alebo poruchami črevnej peristaltiky.

Aká je odporúčaná denná dávka magnézia

novorodenci: 50 mg

deti do veku jedného roka: 70 mg

deti v predškolskom veku: 150 – 250 mg denne

v adolescencii : 250 – 350 mg

dospelý človek:  300 – 450 mg

v tehotenstve sa potreba horčíka zvyšuje o 15 – 20%

počas dojčenia o 20 – 25%

v starobe je doporučované 300 – 400 mg horčíka denne.

ovocno zeleninová diéta

Ktoré potraviny obsahujú vysoký obsah horčíka:

mandle – sú bohatým zdrojom vápnika, fosforu, horčíka, draslíka a železa, bielkovín. Dodávajú pevnosť svalom, povzbudzujú látkovú výmenu, dodávajú energiu, posilňujú nervový systém a pomáhajú proti úzkostiam a stresu.

banán – Prírodný cukor obsiahnutý v banánoch sa ľahko trávi vo forme sacharidov, okamžite dodajú energiu a schopnosť sústredenia, odstraňuje únavu, znižuje krvný tlak, podporuje okysličovanie krvi a vytvára pocit pohody. Nezrelé banány sú ťažšie stráviteľné a spôsobujú plynatosť, preto radšej siahajte po dobre vyzretých plodoch.

para orechy –  bránia predčasnému starnutiu, posilňujú imunitu, vyživujú našu pokožku, vlasy, nechty, znižujú hladinu zlého cholesterolu, zlepšujú peristaltiku čriev, pomáhajú predchádzať srdcovým chorobám a znižujú riziko infarktu, pôsobí protizápalovo, znižujú riziko žlčníkových kameňov. Viac o para orechoch tu: PARA ORECHY PRI DEPRESII A STRESE

vajcia – obsahujú najmä ľahko stráviteľné cenné bielkoviny. Vaječný žĺtok obsahuje lipidy – nasýtené a nenasýtené tuky fosfolipidy a cholesterol. Náš jedálniček by  mal v sebe zahŕňať jedno vajce denne.

vajicko

špenát – betakarotén zastúpený v špenáte je vysoko funkčný antioxidant, ktorý chráni naše telo pred voľnými radikálmi a zbavuje ho ťažkých kovov, pomáha pri prevencii rakoviny a iných civilizačných chorôb, chráni nás pred negatívnymi účinkami slnečného žiarenia a zlepšuje opaľovanie kože a podobne.

 

šošovica – šošovicu by mali do svojho jedálnička zaradiť nie len tí, ktorí trpia nedostatkom železa ale i tí, ktorí trpia chudokrvnosťou. Šošovica obsahuje veľa železa, ďalej vápnik, draslík, horčík, zinok, vitamíny skupiny B a vlákninu, ktorá pomáha pri zažívaní.

brokolica – je veľmi silným antioxidantom. Antioxidanty znižujú hladinu voľných radikálov a podporujú celkovú obranyschopnosť organizmu. Obsahuje koenzým Q10 (látka, ktorá hrá kľúčovú úlohu pri produkcii energie ). Ak máme nedostatok tohto koenzýmu, môžeme sa cítiť príliš unavený a nemáme sily nič robiť.Najzdravšia varianta brokolice je v surovom stave.

brokolica zdravie

datle – obsahujú veľké množstvo draslíka, horčíka, vitamíny A, B, niacín, meď a železo. Datle nám dodávajú energiu, sviežosť a sústredenosť. Sú vhodnou náhradou za sladkosti, pomáhajú znižovať krvný tlak, prospievajú našej pokožke, vlasom i nechtom a podobne.

slivky – pozitívne ovplyvňujú liečbu na reumatizmus, dnu, ochorenie obličiek, pečene a krvného obehu, chránia naše srdiečko a cievy, znižujú hladinu cholesterolu a pomáhajú pri zápche.

Ďalej sú to tieto potraviny:

celozrnné výrobky

citrusové ovocie: grepy, citróny

žltá kukurica

tmavá zelenina

jablká

homáre

sójové bôby

strukoviny

mak

suchý hrášok

kapusta

pivné kvasnice

arašidy

suché figy a podobne…

BOLESŤ CHRBTA

KTORÉ POTRAVINY SPÔSOBUJÚ BOLESTI HLAVY A ÚPRAVA JEDÁLNIČKA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


deväť − = 3