Super potravinu cícer môžu konzumovať aj tehotné

Super potravinu cícer môžu konzumovať aj tehotné
Hodnotenie článku

Ak chceš spomaliť stárnutie resp dožiť sa dlhého veku tak začni konzumovať cícer.Najprv krátke info o cíceri.

Je známy tiež ako rímsky hrach, bol šľachtený a v dávnych dobách a je pestovaný ako strukovina.Pochádza zo strednej Ázie a Indie, ale pestuje sa aj v Amerike, Austrálii i južnej Európe. Darí sa mu v teplých oblastiach.

Vitamíny ktoré obsahuje cícer sú A ,C ,E, a hlavne vitamíny skupiny B12, B2 B6 a B9 – kyselinu listovú a B15. B12 chýba vo väčšine rastlinných potravín no cícer obsahuje isté množstvo tohto vitamínu.

Prospešné minerály pre ľudský organizmus ktoré sa ňom nachádzajú sú vápník, železo, hořčík, mangan, zinek.

Cícer je obľubujú  hlavne ľudia v diéte a tí ktorí dávajú prednosť rastlinnej strave napríklad vegáni. Majú ho radi pre jeho výživovú hodnotu 100 gramov cíceru obsahuje:

Nutričné hodnoty cíceru :

  • Bielkoviny   22 g
  • Tuk             6.69 g
  • Sacharidy  57.82 g
  • vláknina     10.8 g
  • Voda 10.28 g
  • Energetická hodnota 387 kcal

Cícer a jeho pozitívne účinky :

Za zmienku stojí aj prítomnosť vitamínu B15-kyseliny pangamovej, čo je účinný antioxidant spomaľujúce proces starnutia.

Pomáha znižovať cholesterol , obsiahnutá vláknina zabraňuje jeho vstrebávaniu.Cícer obsahuje menšie množstvo vysoko kvalitných tukov. Má vysoký obsah nenasýtených mastných napríklad kyseliny linolovej, ktorá patrí k Omega 6 mastným kyselinám a pomáha pri prevencii kardiovaskulárnych ochorení aj na zníženie hladiny cholesterolu v krvi.

Obsahuje 15 gramov až 20 gramov bielkovín ktoré síce nie sú plnohodnotné no v kombinácii s inými potravinami sa stanú plnohodnotné. Prečítaj si dobrý článok o bielkovinách a aminokyselinách.Z hlediska aminokyselinového složenia je cícer dobrým zdrojom lysinu.

Obsahuje zinok posilňuje obrany schopnosť a má blahodarné účinky na štítnou žlazu.

cícer pre tehotneVďaka kyseline listovej je veľmi vhodný pre tehotné ženy (konečne potravina ktorá sa nezakazuje konzumovať)

Cícer je veľmi bohatý na sacharidy, medzi ktorými je najviac zastúpený škrob. Ten sa počas trávenia pomaly mení na glukózu, ale musí sa dobre rozžuť a premiešať so slinami.

Cícer radšej namočte rovnako ako ostatné strukoviny obsahuje látky nepriaznivo ovplyvňujúce stráviteľnosť.

Tipy na recepty:

KRÉMOVÁ CÍCEROVÁ POLIEVKA SO SYROM- RECEPT VHODNÝ PRE ŠTÍHLU LÍNIU

CÍCEROVÁ ZELENINOVÁ POLIEVKA – RECEPT

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


šesť + = 9