Vitamíny a minerálne látky počas tehotenstva

Vitamíny a minerálne látky počas tehotenstva
Hodnotenie článku

strava v tehotenstveO tom, ako by sa mamičky mali stravovať počas tehotenstva, nájdete aj v tomto článku:  STRAVA POČAS TEHOTENSTVA. V nasledujúcom článku sa chcem skôr zamerať na vitamíny a minerálne látky, ktoré by mala tehotná mamička do seba “ dostať “ počas tehotenstva.

Vápnik a fosfor:

Tie sú dôležité ako pre matku tak najmä aj pre samotné dieťa. Sú potrebné pre stavbu pevných kostí, mocných svalov, zdravých zúbkov, preto by tehotná žena mala zaradiť do svojho jedálnička potraviny s obsahom vápnika a fosforu. Patria sem napríklad: mliečne výrobky, syry, vajcia….

 

Železo:

Železo je potrebné na tvorbu krvi. Krv si dokáže železo uchovať aj do zásoby a to v podobe hemoglobínu.  Pozor na nedostatok železa v tehotenstve, pretože to mamičkám často chýba. Dokonca už plod v prvých mesiacoch života si dokáže urobiť zásobu pre seba a potom z nej počas Vášho pobytu brušku čerpá. Najviac železa obsahujú najmä tieto potraviny: vajcia, zelenina, mäso…

Pobyt na slniečku:

O tom, že tehotná mamička sa má stravovať zdravo je jasné. No treba zdôrazniť, že tehotná maminka by mala byt aj dostatočne na slniečku, pretože svojimi ultrafialovými lúčmi podnecuje pokožku, aby pripravila pre dieťatko vitamín D. Ak máte málo vitamínu D, ani vápnik či fosfor nevedia byť v tele zúžitkované. Pozor však na príliš dlhý pobyt na slnku a na opaľovanie sa. Ten zas nie je dobrý pre Vás ani pre dieťatko. Samozrejme slniečku nerozkážeme aby svietilo stále. Najmä v čase od októbra do apríla je slniečka menej a preto si môžeme dopriať vitamín D v strave. Najviac zastúpený je v pečeni niektorých morských rýb v podobe rybacieho tuku.Rybací tuk obsahuje nielen vitamín D ale aj veľa vitamínu A, ktorý určite pomôže najmä slabším ženám.

vegetarianstvo v tehotenstve

Akým potravinám sa treba vyvarovať:

Predovšetkým to nepreháňajte s mäsom. Je síce potrebné na výživu dieťatka, no všetko s mierou. Najzdravšie mäsko je rybacie, pretože obsahuje jód a je ľahko stráviteľné.

Čaj a káva –  to sú ďalšie potraviny, resp.nápoje, ktorým by sa tehotná žena mala radšej vyhnúť. Pokiaľ ich nekonzumuje vo väčšej miere, nič sa nedeje, no viac ako 2 šálky za deň môžu škodlivo vplývať na nervovú sústavu dieťaťa.  Preto radšej siahnite po bylinkových čajoch pre tehotné ženy.

Alkohol taktiež pôsobí na nervovú činnosť dieťaťa a tehotná žena by sa mu určite mala vyhnúť. Podobne ako aj cigaretám.

Sladkosti a múčniky nepatria určite medzi potraviny, ktorými by sa tehotná žena mohla prejedať, pretože vplyvom takýchto potravín tehotná žena priberá, následkom čoho je stále unavená a preto sa vyhýba aj prechádzkam a podobne a prejedanie sa ako aj nedostatok pohybu škodia tehotnej žene ako aj bábätku.

Viac informácií o jedálničku pre tehotné ženy si môžete prečítať tu:

JEDÁLNIČEK PRE TEHOTNÉ ŽENY

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


× 7 = dvadsať osem