Zdravé rýchle raňajky – alebo prečo raňajkovať

Zdravé rýchle raňajky – alebo prečo raňajkovať
Hodnotenie článku

zdravé_raňajkyMám rada ľahké a zdravé jedlá. Taktiež aj  čo sa týka raňajok, ktoré sú dôležité aby nám dodali potrebnú energiu po celý deň. Kto neraňajkuje zbytočne priberá, nevhodne sa stravuje a taktiež si môže privodiť rôzne choroby. V nasledujúcom článku si môžete prečítať, prečo je dôležité raňajkovať a ak máte rady rýchle raňajky, ponúkam vám pár tipov na rýchle a zdravé raňajky.

Raňajky sú základom dňa, to je známa ale pravdivá veta. Ak neraňajkujete z dôvodu že musíte vstávať o 4,30 hodine ráno, nie je to až tak zlé, ako keď vynecháte raňajky a dáte si desiatu o približne 10.hodine ráno a začnete slaninkou, chlebíkom alebo rôznymi nevhodnými sladkosťami, ktoré síce zasýtia, dodajú energiu ale iba na určitý čas, ktorú keď poriadne nevyužijete, uloží sa vám v tele tuk a dôsledkom toho priberiete.  Avšak pokiaľ neraňajkujete iba z toho dôvodu, že nemáte čas, tak vstaňte o 10 minút skôr.

O dni bez raňajok som už písala aj tu:

DEŇ BEZ RAŇAJOK ?

Ak ste doteraz neraňajkovali, je na čase čím skôr začať s raňajkovaním. Nielen ak chcete schudnúť, ale taktiež ak chcete byť vitálny a plný energie po celý deň.

Po spánku máme v tele nízku hladinu cukru, málo vitamínov, živín a ďalších potrebných látok. Pokiaľ Vaše raňajky dokážu doplniť tieto chýbajúce látky, potom deň, teda vlastne  doobedie zvládnete oveľa ľahšie ako bez raňajok.

Vďaka raňajkám začnete mať zrýchlený metabolizmus, podporujete lepšie trávenie, budete sa dobre cítiť nie len po psychickej ale aj po fyzickej stránke.

 

zdravé_raňajky

Vynechávanie jedál ( samozrejme týka sa to aj raňajok ) a nepravidelné stravovanie spomaľuje metabolizmus. Výskum ukázal, že ľudia, ktorí pravidelne jedia, majú menej telesného tuku. Pri chudnutí a celkovo sa odporúča jesť päť menších jedál po celý deň, alebo jesť tri veľké jedlá s dvoma občerstveniami za deň. Viac info si môžete prečítať tu:

CHUDNUTIE NEZNAMENÁ HLADOVKA

 

Čo si dať na raňajky?

Raňajky by mali byť ľahké ale pritom sýte. Žiadne rafinované cukry v podobe sladkostí, či musli čokoládových alebo ovocných tyčieniek poliaty presledeným jogurtom, ktoré bežne dostanete kúpiť za pár centov a vy si pomyslíte že je to lacné, zdravé a tak je to vhodné aj na raňajky. Veď od musli sa nepriberá. Tu však pozor po akých musli siahnete. Pravdu povediac, človek môže pribrať od všetkého čo zje, pokiaľ energiu z jedla nevyužije a bude tráviť celé dni leňošením a nič nerobením, bez pohybu a cvičenia.

Pár rýchlych tipov na raňajky:

Ja mám rada musli, ktoré si pripravím doma sama z ovsených vločiek, ovocia, jogurtu/mlieka. Len 100 g obyčajných ovsených vločiek dodá vyše 50 % odporučenej dennej dávky vitamínu B1 a 15 % kyseliny listovej, 250 % mangánu; okrem toho sú plné minerálov – jód, selén, železo, horčík…

domáce vločky

 

Na raňajky je vhodné ovocie, napríklad pomaranč. Pomaranče obsahujú takmer 80 % vody, draslík, vápnik, horčík, kremík, kyselinu citrónovú a iné ovocné kyseliny, vitamín A, B a C, karotenoidy ( provitamíny A ) , vitamín B1 a B2 . Konzumáciou pomaranča si zlepšujeme duševnú pohodu. Obsahuje primerané množstvo cukrov, ktoré telo ľahko vstrebáva a je vhodný aj pre diabetikov. Viac info tu:  POMARANČ PLNÝ VITAMÍNU C

 

pomaranč pný zdravia

Vhodnými raňajkami je napríklad aj tento šalátik: nakrájaný syr mozarella, olivy, zeleninka – paprika červená, zelená alebo oranžová a rajčiny.

takto vypadajú moje raňajky ktoré zbožňujem :-)
takto vypadajú moje raňajky ktoré zbožňujem 🙂

 

Chutné recepty nájdete aj na stránkach  medzi receptami. Mám rada aj tento recept vhodný aj na desiatu ale aj na raňajky: MOJA RÝCHLA RAW DESIATA – KAŠA Z VLOČIEK BANÁNU A JAHÔD

 

Ďalšie tipy na chutné a zdravé raňajky sú napríklad:

Celozrnný chlieb s tvarohovým syrom a pažítkou

Probio jogurt s ovsenými vločkami a kúskami jablka

Celozrnný chlieb so šunkou alebo vajíčkom, paradajka, paprika

 

A netreba zabúdať na dostatočný pitný režim, najlepšia je voda z vodovodu alebo čerstvo vytlačená šťava z ovocia, či bylinkové čaje.

čo na ranajky

Viac tipov čo si dať na raňajky nájdete v tomto článku:

AKO RÝCHLO A ÚČINNE SCHUDNÚŤ

 

Akým raňajkám by ste sa mali vyhnúť?

Určite nepreferujem ranné kavičkovanie bez raňajok, pretože káva nalačno zbytočne zaťažuje žalúdok.

káva na ranajky

 

Nevhodné je začať deň rôznymi koláčmi, múčnym jedlom, napríklad biele pečivo, chlieb. Taktiež na raňajky nie je vhodný tvaroh, pretože ten síce zasýti ale na lačný žalúdok nepôsobí dobre, pretože je ťažký a ako bolo spomínané už v úvode, raňajky majú byť ľahké.

O raňajkách ako aj receptov by sa dalo ešte toho veľa popísať. Neskutočné množstvo zdravých receptov na raňajky nájdete aj na internete, kde sa môžete nimi inšpirovať. Nezabúdajte, že raňajky sú základom dňa a veľmi dôležité pre chudnutie, preto by ste sa raňajkám nemali vyhýbať.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


2 × = desať