Ako si udržať zdravé cievy zdravými potravinami

Ako si udržať zdravé cievy zdravými potravinami
Hodnotenie článku

cesnak učínkyAk vás postihne infarkt, mŕtvica alebo poškodenie ciev, je pravdepodobné, že sa vám  krv nezráža tak ako má. Ak presiahne množstvo nerozpustné bielkoviny fibronogenu v organizme prípustnú normu, v krvi začnú vznikať skoro smrteľne nebezpečné zrazeniny – trombózy, ktoré môžu blokovať cievy a viesť k srdcovému infarktu alebo mozgovej mŕtvici.

Asi netreba zdôrazňovať, že výživa má veľký vplyvn na kvalitu našej krvi. Čo jeme a ako jeme, tak sa odzrkadľuje na nás aj naše zdravie.

Potraviny pre zdravé cievy

Cesnak

Medzi známu potravinu, ktorá pozitívne ovplyvňuje našu krv je cesnak.

Cesnak obsahuje komplex látok, pôsobiacich  proti tomu, aby sa krvné doštičky zlučovali a vytvárali zrazeniny, ako aj proti tomu, aby sa zachytávali na stenách ciev a pomáha rozpúšťať bielkoviny, vďaka ktorým vznikajú tieto zrazeniny.

O cesnaku je známe, že pomáha znižovať krvný tlak. Dovedie rozšíriť cievy alebo uvoľniť ich stiahnutie. Cesnak je zároveň aj silným antioxidantom, vďaka čomu pomáha udržiavať cievy zdravšie a pružnejšie.

Cesnak ďalej zlepšuje zažívanie, stimuluje činnosť pečene, znižuje hladinu cholesterolu v krvi, podporuje imunitu a podobne.

Viac o cesnaku si môžete prečítať tu:

CESNAK A JEHO ÚČINKY

cesnak imunita

 

Špenát

Ak máte rady špenát, najmä tie mladé lístky, pomáhate svojim cievam a celkovo aj svojmu telu, pretože mladé listy špenátu sú najzdravšie a obsahujú veľké množstvo draslíka a kyseliny listovej. Tie nám pomáhajú udržiavať optimálny tlak krvi, znižovať riziko srdcových chorôb… Viac o špenáte tu:

ŠPENÁT – OCHRÁNCA NÁŠHO ZDRAVIA

 

Cibuľa

Cibuľa je ďalšou vynikajúcou a zdravou potravinou pre zdravé cievy. Cenné látky v cibuli zabraňujú zhlukovaniu krvných doštičiek a urýchľujú rozpúšťanie zrazenín, upravuje črevnú mikroflóru, povzbudzuje k činnosti žlčník, má močopudný účinok, vplyv na srdcovú činnosť,ovplyvňuje priaznivo činnosť štítnej žľazy, podporuje imunitu,  upokojuje nervy, stimuluje produkciu žlče a žalúdočných štiav, pomáha znižovať vysoký krvný tlak, prináša mentálnu sviežosť, zbavuje črevá jedovatých látok, zlepšuje odkašliavanie…

Viac o cibuli nájdete v tomto článku:

CIBUĽA VYUŽITIE V ZDRAVOM JEDÁLNIČKU

cibula recept na zdravie

Brusnice

Brusnice sú veľmi silný prírodný antioxidant, ktorý dokáže blokovať škody spôsobené voľnými radikálmi posilňuje organizmus proti infekcii, znižujú riziko srdcových chorôb, mŕtvice, vysokého krvného tlaku, cholesterolu, cukrovky, obezity a podobne.

Polyfenoly zastúpené v brusniciach znižujú riziko ochorenia kardiovaskulárnymi chorobami a zabraňujú hromadeniu krvných doštičiek.

Špargľa

Špargľa (Asparagus), je ďalšou vhodnou potravinou pre zdravé cievy. Obsahuje veľké množstvo kyseliny listovej a vitamínu C, podporuje srdcovú činnosť, má močopudné účinky, pomáha pri reumatizme a bolesti zubov a užíva sa tiež ako afrodiziakum.

Ako pestovať, uskladňovať a variť si môžete prečítať tu:

ŠPARGLA AKO JU SKLADOVAŤ A VARIŤ

špargľa pre zdravie

Medzi ďalšie potraviny, ktoré pomáhajú, aby sme cievy mali zdravé, patria aj tieto:

klinčeky

zázvor

rasca

kurkuma

zelenina ako je napríklad paprika, mrkva, zelená listová zelenina, brokolica

ovocie – jablká, citrusové plody, ananás

strukoviny

obilniny

červené víno ( iba v malom množstve )

zelený čaj

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


5 × = desať