Mrkvová diéta – ak máte radi mrkvu a chcete schudnúť

Mrkvová diéta – ak máte radi mrkvu a chcete schudnúť
Hodnotenie článku

mrkvová diétaMate radi mrkvu a chcete schudnúť ?Keď som bola a mala mrkvičku veľmi rada hlavne tú mladú ktorá nebola taká tvrdá a bola šťavnatá chutná.

Teraz v máji je obdobie kedy je začína rásť mrkva do veľkosti kedy sa už oplatí ju konzumovať. a každý vie že mrkva je pre ľudské telo zdravá. No pomôže aj pri chudnutí a držanie diéty v ktorej mrkva hrá hlavnú rolu má výsledky.

Čo je mrkvová diéta ?

Ako už názov napovedá v jedálničku bude hojne zastúpená mrkva.Najlepšie je konzumovať “ bio “ mrkvičku z vlastnej záhradky. Mám ju rada nastrúhanú , varenú , dokonca aj pečenú no treba mať na pamäti čím menej úprav tým lepšie pečenie a varenie likviduje dôležité vitamíny.Najlepšia voľba sú mrkvové šalátiky s čerstvej mrkvi alebo zakomponovať ju do koktailov a smoothie – vtomto smere môžem byť kreatívna 🙂

Samozrejme len pretože sa to volá mrkvová diéta tak ostatné dobré potraviny určite nevynechám ,napríklad jabĺčka môžem nakrájať a zmiešať s nastrúhanou mrkvou, je to môj najobľúbenejší šalátik.

skladovanie mrkvy
V chladničke mrkva vydrží dlhšie

Denný jedálniček v mrkvovej diéte ?

Raňajky :Pohár čerstvého mrkvového smoothie do ktorého ide jablčko alebo ananas.

Desiata : Nastrúhana mrkvička s citrónom ktorý je ošúpaný a nakrájaný na kocky mi tečiu slinky.Ak by táto kombinácia bola príliš kyslá je dovolené osladiť no však iba tým správnym cukrom ktorý nemá veľa kalorií.

Obed : Varená mini mrkvička alebo strúhaná a s volským očkom a zdravými bylinkami

Olovrant : Čerstvá mrkvová šťava

Večera : Plátok kuracieho mäsa a s mrkvou.
Na večeru sa treba vyvarovať sacharidov pred ovocím uprednostni radšej zeleninu.
Ako dlho sa mrkvová diétu držať?

Síce mrkvička je zdravá zelenina ale všetkého veľa škodí mrkvová diéta je založená na jednej potravine to sa môže zdať ako výhoda(hlavne pre toho komu chutí mrkva) no strava nieje tak pestrá ako by telo potreboval preto táto diéta má krátkodobý účinok maximálna odporúčaná dlžka diéty je 1 týždeň, pre dobré výsledky sa drží 3-5 dní.

mrkvová diéta

Aké výsledky sa dajú dosiahnuť počas mrkvovej diéty ?
Okolo 2 až 6 kg.Čo je pomerne veľa ,no však neradujte sa jojo efekt číha za rohom. Ak by som po tejto diéte, začala jesť
nezdravo tak kilá priberiem späť aj s úrokmi.

Ako diéta funguje?
Je za tým zníženie príjmu kalórií.Samotná mrkva má na 100 gramov 40-50 kalórií ak sa neuvarí tak glykemický index je nízky.Tým že sa zredukuje príjem kalórií ľudské telo začne rozpúštať tuky aby vykrylo energetické potreby.

Aké sú vhodné potraviny? Okrem mrkvičky ktorú môžeme konzumovať na akýkoľvek spôsob za surova i za tepla Ostatné sa konzumuje menej sú dobré podobne nízko kalorické potraviny napríklad zelenina zeler paprika , rajčiny ostatné jedlá menej napríklad celozrnné pečivo , nízkotučné mlieko tvaroh a podobne a chudé mäso prípadne ryby , prípadne ovocie hlavne na raňajky v malom množstve .

Ktoré potraviny v diéte sú zakázané ?
Zákázané potraviny pri mrkvovej diéte sú samozrejme údeniny , alkohol , tučné pokrmy , sladkosti potraviny ktoré obsahuju moc nezdravého smažené potraviny a podobne. Tieto potraviny obsahuju veľa kalóri a vlastne „ukončujú chudnutie“

Výhoda mrkvovej diéty je že hladom rozhodne neumriem a pritom chudnem.
Mrkva je bohatá na vitamíny a minerály. Patrí medzi bohaté zdroje sodíka, draslíka , vápníka tiež horčíka a železa. Vitamíny ktoré sa v nej nachádzajú sú vitamín A Beta karoten a mnoho dalších.Obsahuje pektin tento druh vlákniny dokáže v žalúdku zväčšiť svoj objem, navodzuje pocit sýtosti, ale tiež chráni žaludok aj črevá. Takáto mrkvová diéta je vhodná aj ako viac dňová očistná kúra hlavne  mrkvová šťava sa do detoxikačných kúr zaraďuje pomerne často

Aké sú negatíva / riziká mrkvovej diéty ?

Chuťová jednotvárnosť . Konzumovať celý týždeň len mrkva naše chuťové bunky skoro omrzí . Vzniká nezriadená chuť na inú potravinu a na sladké .
Nedostatok živín . Strava je úplne nevyvážená , chýba veľa dôležitých látok .
Strata svaloviny . Pri nedostatku bielkovín a sacharidov chudobnejú svaly , zaťažujú sa vnútorné orgány ( napr. obličky ) a vznikajú častejšie pocity únavy .
Trávenie. Pri jednotvárnej diéte môžu vznikať zápchy a hnačky , prípadne žalúdočné ťažkosti .

mrkvová natierka
Mrkvová nátierka s chlebom je chutná do diéty sa hodí až na jej koniec alebo po diéte pretože je s chlebom a ten obsahuje viac kalórií .Postupné zvyšovanie kalórií zabraňuje jojo-efektu. Tu je návod 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


3 + päť =