Šalát pre lepšie trávenie a zaspávanie

Šalát pre lepšie trávenie a zaspávanie
Hodnotenie článku

účinky šalátuHlávkový šalát rôznych druhov by sa mal stať našou súčasťou zdravého jedálnička, pretože patrí medzi najcennejšie potraviny. Ľadový šalát bol vyšľachtený až koncom 19. storočia v Kalifornii . Môže byť od bielej cez svetlo zelenú farbu a jeho chuť je sladkastá , jemná a šťavnatá.

Hlávkový šalát obsahuje:

​vysoký obsah organickej vody – cca 92 a 95 %

draslík

sodík

vitamín A , vitamíny skupiny B – kyselinu listovú, vitamíny C , E a K

vápnik  šalát pre zdravie

horčík

meď

mangán

železo

vláknina

kremík

fluór

 

 

Hlávkový šalát pre zdravie:

– dôležitý pre tvorbu kostí

– správnu krvnú zrážanlivosť

– dodáva pocit sýtosti

– môžme ho považovať za  mierne sedatívum, pretože navodzuje spánok, vzbudzuje chuť k jedlu a dodáva telu dôležité minerály

– upokojuje nervy

– uľahčuje trávenie

– zmierňuje stres

– pomáha pri zaspaní

– používa sa i pri redukčných diétach

Nakupovanie hlávkového šalátu:

Hlávkový šalát dostaneme kúpiť v supermarketoch, na burzách a čo je super, že je k dostaniu po celý rok. Pri nakupovaní šalátu sa musíme zamerať na hlúbik, ktorý nesmie byť hnedý, čo značí, že šalát už nie je čerstvý. Čerstvý šalát chladničke  vydrží 1 až 2 týždne .

zdravý šalátŠalát v kuchyni

V surovom stave je najzdravší. Najcennejšie sú vonkajšie listy , ktoré obsahujú najviac výživných látok.

Môžeme ho jesť napríklad s kuracím mäsom,  s lososom alebo tuniakom. ako ozdobu na tanieri v kombinácii s inou zeleninou, napríklad uhorka, paradajka, či uvariť si z neho šalátovú polievku.

Pri príprave by sa šalát nemal krájať kovovým nožom,pretože sa ničia vitamíny, ale šalát treba umyť. osušiť a  ručne trhať na menšie kúsky až tesne pred jedením.

Konzumácia šalátu pred jedlom

Konzumovaním šalátu pred jedlom  uľahčujeme telu trávenie a ku správnej funkcii čriev.

 

Druhy šalátu:

hlávkový

rímsky

ľadový

 

Nutričné hodnoty ľadového šalátu na jednu porciu 120 g:

Energia: 81,12 k J

Kalórie: 19,39 kcal

Bielkoviny: 0,840 g

Sacharidy: 2,4 g

Cukry: 2,112 g

Tuky: 0,360 g

Cholesterol: 0 mg

Vláknina: 1,68 g

Sodík: 0,012 g

Vápnik: 21,6 mg

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


6 × dve =