Tipy a triky pre štíhlu postavu

Tipy a triky pre štíhlu postavu
Hodnotenie článku

Určite každý z nás túžime po peknej a štíhlej postave, no nie každému sa darí splniť tuto túžbu. Väčšinou sa vyhovárame, že nemáme čas, alebo sa nám nechce dávať pozor na to čo jeme a koľko toho zjeme, prípadne po pár dňoch zdravé jedenie vzdáme, pretože hneď nevidíme výsledok. V nasledujúcom článku sa vám budem snažiť ukázať  kde robievame najčastejšie chyby pri chudnutí.

Prvým a takým dosť dôsledným bodom pri chudnutí je prijímanie potravy. Tu mám na mysli, že veľa z nás v presvedčení rýchlo schudnúť začnú držať hladovku, pretože si myslia, že je to tak najlepšie. No opak je pravdou. Jedine si môžte narobiť žalúdočné problémy, ktoré sa nemusia hneď dostaviť. Viem o čom hovorím. Sama som tiež raz tak spravila chybu, až som zistila, že to nevedie k ničomu. Bolo mi zle, žalúdok ma bolel a navyše pri nesprávnom respektíve nepravidelnom stravovaní som trpela nafúknutym bruchom. Ak mi neveríte, stačí sa pozrieť na detičky z Afriky, ktoré trpia hladom. Nožičky i ruky majú chudunké ale bruško veľké nafúknuté, v dôsledku podvýživy. Čiže hladovka musí ísť bokom. Treba si jedlo vedieť rozdeliť približne na 5 až 6 porcií denne.

Ďalší bod sú raňajky. Povedzme si úprimne. Koľký raňajkujú a koľký keď raňajkujú, tak raňajkujú bez stresu a zhonu? Určite sa nás veľa nenájde. Len pár ľudí si dokáže vychutnať raňajky. Viem, že si možno poviete, že nie je na to času a privstať sa mi nedá, lebo skoro musím vstávať. To vám nezazlievam, aj ja som musela vstávať o 4,00 hod ráno, ale aspoň tých 5 minút pomôže na raňajky. Veď čo by sme neurobili pre krajšiu postavu. Pomôžu nám parádne naštartovať metabolizmus. Ale pozor na to, čo zvyknete raňajkovať, pretože práve raňajkami dopĺňate energiu, ktorú ste v noci počas spánku stratili a preto je naozaj dôležité, čo prvé dáte do úst. Niekedy som sa nemohla donútiť raňajkovať, tak som začínala tým, že som si spravila buď čaj alebo som si dala vodu a tmavý chlieb. Aspoň pár hryzov a cítila som sa naozaj lepšie. Pred pár rokmi som ochorela a mala som bolesti žalúdka. Pamätám si, že vtedy som chodila na strednú ďaleko od môjho domova. Raňajky absolútne žiadne, desiata jeden chlieb a banán a obed až keď som prišla domov okolo 16,30 hod.Čiže nič moc. Vtedy sa ma doktor pýtal: a raňajkuješ? Čudovala som sa, prečo mi práve dáva túto otázku, keď mi fakt bolo dosť blbo. Chcel ma poslať na vyšetrenie, ale keď som mu povedala že ráno nestíham raňajkovať, povedal, nech to čím najskôr napravím, inak sa môžem dostať do zlého a keď bolesť neprestane, až potom ma môže ďalej poslať na vyšetrenie. Popravde povedané troška ma to aj štvalo, že mi nevedel hneď pomôcť, ale s odstupom času keď sa na to teraz pozerám, povedal mi správnu vec. Takže preto nezabúdajte raňajkovať. Možno ste sa už stretli s mojim článkom o raňajkách a keď nie, doporučujem vám ho prečítať si: deň bez raňajok.

Pitný režim. Ďalší dôležitý bod pre štíhlu postavu. Samozrejme myslím tým iba čistú vodu, poprípade minerálku alebo bylinkové čaje. Alkoholu sa radšej vyhnite. Dokonca i káve, ta zbytočne dehydruje organizmus. Vodou sa zbavujeme škodlivín a iných toxických odpadových látok nahromadených v tele. Ale veď to nám je už všetkým jasné, že pre štíhlu postavu je potrebné prijímať cez deň cca 2 – 3 litre vody. Ale samozrejme to závisí od typu postavy. Čím máme pevnejšiu postavu, tým by sme vody mali vypiť viac. Ak sa zvyknete vážiť navečer, nezúfajte, že máte viac kíl ako včera, kedy ste sotva vypili 1 liter, pretože aj voda niečo váži, ale samozrejme ju dáme von z tela močom i potom. Ale o vážení až v ďalšom bode. Ak máte problém zistiť koľko vody za deň vypijete, dajte si do fľaše alebo inej väčšej nádoby vodu a tak budete mať prehľad, koľko vody ešte musíte vypiť. Radšej však nepite z pet fľaše, lebo tá uvoľňuje škodlivé toxíny do organizmu. Ja si zvyknem vodu dávať do skleneného džbánu, niekedy si dám do nej plátky umytého nakrájaného citrónu spolu s kôrou a osviežujúci zdravý nápoj je na svete. Citrón dokonca pomáha neutralizovať PH v ústach a tak zabraňuje nepríjemnému zápachu z úst. Viac o citróne nájdete tu : využite citrón

Veľa z nás začne držať diétu kvôli postave. Častokrát sa vážia deň čo deň, niekedy ráno, inokedy večer. Vážiť by sme sa však mali v tú istú hodinu, najlepšie ihneď ráno po prebudení, ešte lepšie po vyprázdnení. Naša váha tak môže kolísať v rozmedzí jedného kila a potom si môžme namýšlať, že naša diéta ku krajšej a štíhlej postave je zbytočná. Ženy v období menštruácie taktiež vážia viac, takže preto je najlepšie pred samotným chudnutím  zistiť si miery a zapísať si ich  do denníčka.

Ďalší dôležitý bod je rozložiť si správne kalorické jedlo. Raňajky majú byť vyvážené ale ľahko stráviteľné. Desiata väčšinou ovocie alebo zeleninkový šalátik. Obed má byť výdatný a sýty, no radšej sa pre štíhlu postavu vyhýbajte mastným, smaženým a tučným jedlám. Po obede si kľudne dajte niečo ľahké, napríklad musli tyčinku. Olovrant- opäť niečo ľahké ale troška sýtejšie ako musli tyčinka. A taktiež aj večera má byť ľahká, ale väčšia ako olovrant. Taká, aby vás dokázala zasýtiť až do ďalšieho rána, napríklad losos so zeleninou, kuracie dusené s ryžou a zeleninovou oblohou a iné.

Pohyb, pohyb, pohyb a znova pohyb. Pre štíhlu postavu nestačí dodržiavať iba zdravú stravu a dostatočný pitný režim. Treba sa aj hýbať. Aj keď cvičenie nebude trvať 30 minút denne, ale snažte sa o pravidelnosť. Ak cvičíte hodinu denne a ďalšie dva dni oddych, je to troška podľa môjho názoru zbytočné. Viem, že telo sa musí po ťažšom cvičení zregenerovať, ale načo to zbytočne preháňať. Radšej cvičte denne aspoň 10 minút  ľahšími cvičeniami. Uvidíte, že po pár dňoch sa budete cítiť lepšie tak ako ja. Niekedy postačí ako šport aj rýchla chôdza. Aspoň nezaťažuje kĺby ako samotný rýchly beh. Ak chcete radšej cvičiť v posilovni, predplaťte si osobného trénera, ktorý vám viac poradí ako cvičiť pre váš typ postavy. Ak sa vám príliš do toho nechce, zavolajte si najlepšieho priateľa, priateľku a cvičte spolu ale hlavne nebuďte lenivý!

Ak máte chuť na sladké, pokojne si dájte kúštik čokolády, ale radšej vyberajte pravú čokoládu, ktorá obsahuje viac kakaa a nie je taká kalorická. Alebo si nakrájajte jablko a zobkajte ako ja teraz 🙂

Ak sa vám tento článok páčil, pokojne mi napíšte do komentov alebo zdieľajte.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


× osem = 40