Chuť na sladké

Chuť na sladké
Hodnotenie článku

ako porazit chut na sladkéKaždý z nás si raz za čas dopraje niečo sladké. Niekedy menej, inokedy viac, hlavne pri sviatkoch. Potom nastanú výčitky, že sme opäť pribrali a podobne. Naša prvá myšlienka pri pohľade do zrkadla bude znieť: musím skoncovať so sladkým. Ale ako sa mám zbaviť chuti na sladké? Naozaj to ide?Glykémia – udržiavanie hladiny krvného cukru, funguje asi tak, že keď zjeme určitú sacharidovú potravinu, pankreas vyplaví hormón inzulín, ktorý dovolí cukor z krvi transportovať do buniek a tie sú na ňom závislé . Glykémia má byť okolo 5 mmol / l.

Prečo ale hladina cukru v krvi kolíše? 
Naše svaly, mozog, obličky, červené krvinky sa bez cukru nezaobídu. Sú rýchlym zdrojom našej energie, ktorú potrebujeme pre život.

Cukry delíme na :

Rýchle a  pomalé. Rýchle, to sú sladké biele kocky, ktoré sa do krvi dostanú okamžite a veľmi rýchlo zdvihnú hladinu cukru. Po tomto prudkom náraste ale nasleduje pokles , a ak človek príjme príliš veľa jednoduchých, rýchlych cukrov, napríklad cukor, sladkosti , biela múka a iné, je jeho regulačný systém zbytočne preťažovaný a spôsobujeme si tak problémy. chuť na sladké

Pomalé cukry sú napríklad zelenina, celozrnné obilniny, zemiaky, cestoviny, ryža, ovocie. Tam sa cukor uvoľňuje pomalšie a hladina cukru v krvi potom prudko nekolíše. Rýchly nárast hladiny cukru v krvi znamená rýchly pokles a kolísanie. Dôsledkom môže byť únava, podráždenie, nepokoj a opätovná chuť na sladké.

 Na liečbu pomôžu aj homeopatiká. Majte však na pamäti, že treba zmeniť svoj jedálny lístok. Inak to nepôjde. Prijať jedálniček, ktorý neobsahuje škodlivý cukor ( viac o ňom tu ) je troška náročné, ale postupne keď si na neho zvyknete, budete sa cítiť oveľa lepšie a zdravšie. A najmä štíhlejšie. Od sladkého sa neodvyká ľahko. Veľmi dôležitý je aj zdravý pitný režim.

zdravý pitný režim
najzdravšia je čistá voda z vodovodu

S jedlom sa spájajú rôzne pocity , napríklad uspokojenie, alebo sa ním odmeníte po stresujúcej situácii. V hrubom čreve sa tvorí viac hormónu šťastia serotonínu ako v iných orgánoch a celý tráviaci takt sa výrazne podieľa na tvorbe neuropeptidov . Ich úlohou je tiež výmena informácií naviazaných na emócie . V pankrease sa vyprodukuje cez dvadsať neuropeptidov , ktoré zasahujú do spracovania stravy , a preto môžete nepríjemné pocity ako nervozitu, strach, osamelosť, umlčať jedlom.

Pár rád pre zdravie:

Znížte príjem sacharidov a jedzte viac prirodzených potravinových tukov a bielkovín. Nebudete mať pocit hladu ani chuť na sladké.
Ovocie jedzte iba k hlavnému jedlu alebo po ňom, nie pred ním
Jedzte viac horkých potravín ako sladkých
Dodržiavajte pitný režim
Rozlišujte , čo je hlad a čo zvyk
Nezabudnite raňajkovať

Jedzte pravidelne, v menších množstvách

Čomu by sme sa mali vyvarovať alebo potraviny s vysokým glykemickým indexom

pečené a varené zemiakytorta
knedle, biela múka
mliečna čokoláda
chipsy
vyprážané jedlá
koláče, zákusky
repný cukor

 

Konzumovať by sme mali tieto potraviny:

celozrnné pečivo zelenina pre zdravie
zelenina – brokolica , paprika , paradajky , cesnak
biely jogurt
minerálky
sója
horká čokoláda

 

 

Zaujal Vás môj článok? 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


päť × = 45