Slivky zdravé ovocie plné antioxidantov

Slivky zdravé ovocie plné antioxidantov
Hodnotenie článku

sušené slivky 100 g biostravaTu popíšem dôvody, prečo konzumovať slivky. Na stromoch ešte nedozrievajú, v obchodoch sa dajú kúpiť tieto plody sušené. Až donedávna som toto ovocie prehliadala. Síce mi chutilo , no nejako som ich veľmi neoberala , po tomto článku ich nenechám opadať na zem.

 

Slivky či už sušené alebo ako čerstvé ovocie sú zdravé. To vie každý. Ale aké konkrétne účinky majú na ľudský organizmus sa dozvieš nižšie.

Obsahujú vlákninu takže prečistia tráviaci systém. Vláknina je dôležitá pri trávení, pomáha “ posúvať “ stravu ďalej a zlepšuje tak trávenie. Slivky svojimi vlastnosťami (obsah vlákniny a vitamínov)  ochraňujú čreva pred rakovinou , podla skúseností by starší ľudia a nielen oni mali zaradiť na spestrenie do stravy 3-5 sliviek či už sušených alebo ako zrelé ovocie.

Ak zhánaš potravinu pre zdravé kosti, tak slivky ti pomôžu. Obsahujú totiž minerál bór, ktorý bráni osteoporóze. 80-110 gramov sušených sliviek dodajú dennú dávku  bóru (2-3 mg). V tomto smere boli vykonané aj lekárske štúdie na staršich ženách, ktoré sa týkali úbytku kostnej hmoty. Výsledky jasne ukázali že konzumácia sliviek pomáha udržať kostnú hmotu, čo ocenia všetky vekové kategórie ľudí, hlavne starší ľudia.

V súvislosti s kosťami , dobre pôsobia na kĺby konkrétne proti „dne“ učinkujú tak, že zabraňujú usádzaniu kryštálikov kyseliny močovej. V tomto prípade ak konzumuješ sušené slivky, je dobré si ich namočiť do vody alebo aj slivkový džús. Prečítaj si tento článok, ak ťa trápi zvýšená kyselina močová alebo dna

.Atiež exotické ovocie ako je machovka peruánska pomáha vylučovať kyselinu močovú.

Priaznivo pôsobia na krvný obeh , znižujú krvný tlak a cholesterol. Udržujú zdravé cievy a tiež blahodárne pôsobia na ľadviny a pečeň.

Ak chceš pomaly a zdravo schudnúť slivky ti pomôžu. Sušené obsahujú trošku viac sacharidov pomere k váhe a sú možno sladšie, no majú nízky glykemický index 20-30 takže krvný cukor nestúpa rýchlo a veľa. V slivkách je obsiahnutá vláknina a jej druh pektín, ktorý spôsobuje, že cukor sa postupne uvoľňuje do krvi. Vďaka tomu naše telo spaľuje oveľa viac tuku, alebo ho neukladá do zásob.

Tiež výborne zaplnia žalúdok a tým vlastne pomôžu redukovať hmotnosť. Práve nedostatok pocitu sýtosti, môže byť príčina nadváhy. Slivky nasýtia lepšie než čokoláda a sú omnoho zdravšie.

Ich zaradením do stravy do seba prímam plno antioxidantov, ktoré chránia moje telo pred chorobami hlavne tými civilizačnými. ORAC ako merítko antioxidantov v strave sušené slivky zaradil vysoko nad ostatné. Slivky v obsahu antioxidantov tak prekonali aj brusinky a iné potraviny.Ak chceš prímať čo najviac antioxidantov tak si pozri matcha čaj.

Pretože rada športujem, slivky mi dodajú energiu, konzumujem ich hlavne v prvej polovici dňa.Obsahujú tiež draslík , ten je potrebný na doplnenie energie, aby som nevyčerpala svoje telo.

Vitamíny a minerály vďaka ktorým majú slivky blahodárne účinky

Vitamíny obsiahnuté v slivkách :

Vitamín A nepostrádateľný význam pre dobrý zrak a , je doležitý pre správný vývoj buniek slizníc a kostí.

Vitamíny skupiny B – Vysoký obsah vitamínov B vo slivkách blahodárne pôsobí na krvotvorbu (B12 vitamín) , látkovú výmenu, prevenciu srdcových chorôb, pamäť, duševnú výkonnosť, svalovú koordináciu, pokožku, nechty zdravé vlasy .

Vitamín C je výkonný antioxidant, ktorý posiľnuje imunitu, má dobré regeneračné vlastnosti a jeho účinky sú veľmi široké.Vďaka nim je to najznámejší vitamín.

Vitamín E – Tento vitamín je dobrý pre zdravú pleť, ktorý chráni bunky pred ich poškodením , spomaľuje starnutie (ak chceš spomaliť starnutie prečítaj si o granátovom jablku ), zlepšuje Hojenie rán Stav pokožky , prevencia niektorých druhov rakoviny , …

sušené slivky ashlock 1000gMinerály obsiahnuté v slivkách

Vápnik ( Ca ) – Ak niekto nemôže konzumovať mlieko a jeho výrobky, slivky či už čerstvé alebo sušené dbajú o  pevnosť kostí, zubov. Zaisťuje správnu činnosť svalov ich regeneráciu, tiež je dobrý na hojenie rán. Bojuje proti osteoporóze spolu s bórom.
Horčík ( Mg ) – Priazdnivo pôsobí na zníženie krvného tlaku, obmedzuje srdcovú arytmiu rozširuje tepny.Tiež zmierňuje cukrovku druhého stupňa.
Zinok ( Zn )– Zinok tvorí súčasť enzýmov – chemických látok, ktoré v organizme ovplyvňujú všetko od trávenia po hojenie rán.
Draslík ( K ) – znižuje krvný tlak, odvodňuje, posilňuje srdce , nervy , svaly , Je dobre  aby osoby ktoré ťažko pracujú  mali dostatočný príjem draslíku.Tu na biostrave dobrý článok o účinkoch draslíku.
Fosfor ( P ) – Minerál, ktorý zaisťuje tvorbu energie ( adenozíntrifosfát ), zlepšuje látkovú výmenu , posilňuje zuby , kosti .
Železo ( Fe ) – delí kyslík v krvi a zásobuje ho energiou , podporuje obranyschopnosť funkciu imunity .
Síra ( S )-Je to po vápniku a horčíku asi piaty najdôležitejší prvok v tele. Je to minerál ktorý vyživuje  krásne nechty a  vlasy.
Bór ( B ) – prevencia osteoporózy .O bóre som popísala na začiatku článku zamädzuje osteoporóze.

Antokyaníny – červenomodré farbivo ,ktoré zafarbuje  slivky. Tieto látky nám chránia zdravie  pred rakovinou chorobami srdca , pretože zachytávajú voľné radikály.

Kvercetín – je silný flavonoid, ktorý chráni telo pred nebezpečným molekulám voľných radikálov , pomáha zamedzovať rakovine nádorom prsníka. A tiež pôsobí proti ukladaniu škodlivého ( LDL ) cholesterolu v cievach , procesov vedúcemu k srdcovým ochoreniam .
Kyselina chlorogenová – má silné antioxidačné účinky , zachytáva voľné radikály. Pomáha chudnúť, obsahuje ju napríklad zelená káva.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


+ jeden = 10